THE LIGHT BEFORE WE LAND

 著作権的にやばいのかも知れないけど。
 GUNSLINGER GIRLのOPである、英語歌詞の曲があります。それは『THE LIGHT BEFORE WE LAND』という曲です。その曲の歌詞のいい日本語訳が見つからなかったので、その歌詞を自分で訳してみました。まずは直訳気味に。またいつか、もっと歌いやすい歌詞に訳したい。ご指摘歓迎します。音は動画サイトで。

In cases such as these I'd like a hand
Don't wake me up without a master plan
With sight and sound becoming fragile (With black & white instead of colour)
Don't you understand?
When things that once were beautiful
Are bland


And when I feel like I can feel once again
Let me stay awhile
Soak it in awhile
If we can hold on we can fix what is wrong
Buy a little time
For this head of me
Haven for us


In truth there is no better place to be
Than falling out of darkness still to see
Without a premonition
Could you tell me where we stand?
I'd hate to lose this light
Before we land


And when I feel like I can feel once again
Let me stay awhile
Soak it in awhile
If we can hold on we can fix what is wrong
Buy a little time
For this head of mine
Haven for us


Before we let euphoria
Convince us we are free
Remind us how we used to feel
Before when life was real


And when I feel like I can feel once again
Let me stay awhile
Soak it in awhile
If we can hold on we can fix what is wrong
Buy a little time
For this head of mine
Haven for us

私が助けを求めている時に
見通しも立たないまま起こさないで
景色も音も薄れてきている(色褪せてしまったことに)
あなたは気付かないの?
かつて美しかったものは
くすんでしまっている


もう一度美しさを感じられそうな時
しばらく そのままにして
しばらく 浸らせて
もし私たちが続けられるなら 悪い所を治せるよ
もう少し 時を稼いで
私の理性のため
私たちの安息の地よ


本当に これ以上いい所はない
いまだに見える、闇から抜け出た 場所よりも
悪い予感もなしに
私たちのいる場所がわかるの?
この光を失いたくないよ
私たちが天に行く前に


もう一度美しさを感じられそうな時
しばらく そのままにして
しばらく 浸らせて
もし私たちが続けられるなら 悪い所を治せるよ
もう少し 時を稼いで
私の理性のため
私たちの安息の地よ


幸せを感じ
自由を確信する前に
何を感じていたか思い出そう
命が本物であった時より前に


もう一度美しさを感じられそうな時
しばらく そのままにして
しばらく 浸らせて
もし私たちが続けられるなら 悪い所もなおせるよ
もう少し 時を稼いで
私の理性のため
私たちの安息の地よ